19 September 2011

Banyo Temizliği-Küvet&Duş Kabini

Malumunuz banyoda ayrı ayrı temizlik yöntemleri uygulanacak bölümler var o yüzden bu yazıyı parça parça yazmaya karar verdim.

İstanbul'daki evimde temperli cam diye bilinen kabinden oluşan bir duş bölümüm, burda ise küvet var. Küvet ve duş teknesinin temizliğinde malzeme çok önem taşıyor. Eğer banyo tadilatınızı kendiniz yaptırıyorsanız, biraz daha para verip daha kaliteli yüzeylere sahip olanı seçmenizi öneririm, yoksa belki de ömür boyu temizlenmesi kabusa dönüşebilir.

Aynı durum lavabolarda da geçerli, bazı seramik lavabolar çok kaygan ve kaliteli olurken, bazıları ise bir el yıkamada dahi kir ve sabun artığını yüzeyinde tutuyor.

Genelde bir temizleyici süngerle ovarak temizlemek daha kolaydır. Bunun için bulaşık süngerlerinin aksine daha sert yüzeyi olan banyo süngerlerini kullanın. Bu süngerlerin yüzeyi ne kadar büyük ise o kadar çabuk temizlemenize imkan verir.

Duş teknesi yada küveti böyle süngerle, üzerine bazı de deterjanlar koyarak (ben çamaşır suyu ve cif koyarım) yada öncesinde fısfıslı temizleyicilerden tüm yüzeye sıkıp biraz bekledikten sonra, süngerle temizleyebilirsiniz. Ardından ise su tutup temizlemek yeterli.

Duş kabini camlarını temizlemek ise ayrı bir dert, zira sabun lekesi, sudaki kireç lekesi vs zamanla zoraki lekeler oluşuyor. Bunlar temizlemek için neler denemedim neler.  Kireç önleyici pahalı fısfıslı deterjanlar, pek fayda etmedi. Yine de çok ovalamak yada bastrmak gerekiyor, neredeyse her çeşit ürünü denedim en sonunda kendi yöntemimi buldum. Top şeklinde olan bulaşık telleri. (Bu telleri yine yukarıda yazdığım küvet ve tekneler için de kullanabilirsiniz) Bu teller çizmiyor ve kolayca lekeleri çıkarıyor. Deterjan olarak , tele, biraz bulaşık deterjanı, yada arap sabunu (gerçekten iyi temizliyor) sürerek ovmaya başlayın. Tabi öncesinde kabinin ıslak olmasında fayda var, mümkünse banyodan hemen sonra yapın, çünkü banyo yaparken çıkan sıcak su buharı lekeleri yumuşatır.  Tüm yüzeyi ovduktan sonra (fazla bastırmaya gerek kalmıyor) duş fıskiyesi ile yıkayın, pırıl pırıl.

Sizin özellikle tercih ettiğiniz ürünler ya da pratik yöntemler neler?

14 comments:

  1. dus kabinim yok ama kuveti bende cifle yikiyorum

    ReplyDelete
  2. ben cifin banyolar için olan fısfısını kullanıyorum sonrada siliyorum tabi 5 dak bekledikten sonra pırıl pırıl oluyor :) Birde sirkeyle temizleyin hem pırıl pırıl oluyor hem de kirlenme süresi uzuyor lakin kokusu dezavantajı...

    ReplyDelete
  3. Ben buhar makinesi kullanarak temizliyorum. Ama eğer sabunlu temizlik yapacaksanız, banyo yaparken temizlik yapmanızı tavsiye ederim. Mesela eşiniz yıkandıktan sonra size de soyunup duşakabine girin. Önce telle gerekli temizliği yapın, sonra camları durulayın ve en sonunda da kendiniz yıkanın. Hem duşakabin hem de kendiniz temizlenmiş olursunuz :) Hatta telinizi banyoda tutarsanız, her yıkanma esnasında biraz ovalama da yapabilirsiniz.
    Ben yine de buhar makinesi tavsiye ederim.

    ReplyDelete
  4. lavabo ve küvetleri ovmak için bingo ov toz deterjan kullanıyorum,sonra da domestosla dezenfekte ediyorum,bir de sert plastik fırça(el için tutma yeri olandan) derz aralarındaki kirleri çok iyi çıkarıyor

    ReplyDelete
  5. Dusa kabinin camlarini sirkeyle silmenizi tavsiye ederim

    ReplyDelete
  6. Şiddetle http://ersag.gen.tr/urun/993/Aparatli-Banyo&Wc-Temizleyici.html TIKLAYIN DERİM

    ReplyDelete
  7. Ben Petra Dünyası diye bir firmanın ürünlerini kullanıyorum.Çok memnunum

    www.petrasepeti.com girip inceleyebilirsiniz

    ReplyDelete
  8. Ben bulaşık teli ile banyo küvetini ve camları temzledm yazınızı okuyarak gerçkten çk temiz oldu fakat bbam kirlendiğinde çizikler ortaya çıkcak bu sfer kirler çiziklerin arasna geççek ddi o da biyerde görmüş çnkü byle oldğnu.çok üzüldm gerçkten öyle mi olur bende bu sitede okuyp uyguladm çnkü aynen yazdığınz gbi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dediğim gibi top tel ile temizlediyseniz pek çizilmiyor ve bahsettiğiniz gibi olmuyor hiç yaşamadım

      Delete
  9. Canım, bende vücut ve banyo şu adresteki banyo ürünlerini kullanıyorum, şiddetle öneririm kullanımı kolay.

    ReplyDelete
  10. Merhaba, gündelik temizlikçi ilanlarına buradan ulaşabilirsiniz https://www.servisimo.com/hazir-hizmetler/c/190/ev-temizligi

    ReplyDelete
  11. valla ben nanolife diye bi ürün kullandım su lekesi ve kireç tutmuyor artık duşakabin camlarım. 2-3 haftada bir temizlesem yetiyor. fayanslarda bile işe yarıyo. uygulayalı 2 seneye yaklaştı hala banamısın demiyor. su olduğu gibi camdan kayıyor ben tekzenden almıştım fiyatı da çok uygun mutlaka deneyin derim

    ReplyDelete
  12. Banyoya girerken önce sıcak su ile ıslatıyorum. Bulaşık süngerinin sert yüzeyine biraz karbonay koyup siliyorum. Bunu hem aynalarda, hem lavabonun ve küvetn içini temizlerken, hem de duşakabinde kullanabiliyorum. Temiz, sağlıklı, kolay ve pırıl pırıl oluyorlar. Bu karbonat olayı nefis, neredeyse her yerde kullanıyorum keşfettiğimden bu yana. Mesela deterjan gözüne yarı deterjan + yarı karbonat ve beyzlar pırıl pırıl gibi.

    ReplyDelete
  13. Islak bir bez ve cof ultra hiz banyo ile tertemiz oluyo heryer.durulamaya falan da gerek yok

    ReplyDelete